De dingen groots aanpakken, dat kunnen ze wel in de Emiraten. Het laatste bewijs hiervan is de grootste BMW-showroom ter wereld, die in Abu Dhabi werd geopend. Ter verhoging van de feestvreugde was er een contingent BMW-bobo’s aanwezig. En de nodige locals natuurlijk.
Kosten noch moeite werden gespaard, en zo kon het dat er 63 miljoen euro (300 mln AED) later een showroom van 35.000 vierkante meter stond. Economies of scale, baby!
Naast een stuk of 1.000 lokale gasten waren ook Ian Robertson (Sales en marketing), en natuurlijk Adrian van Hooydonk (desin) aanwezig. Naast auto’s van zowel BMW, MINI als Rolls-Royce is er ook plaats voor de BMW-lifestyleproducten. In gewoon Nederlands: manlief koopt een auto, terwijl vrouwlief wordt zoetgehouden met overpriced tierelantijntjes. Voor de kinderen (groot) is er een F1-simulator en een speelplaats (klein). Well played, BMW.
In de gigashowroom staan permanent meer dan 70 auto’s en 10 motoren tentoongesteld (de Emiraten kennende vooral afgeladen met 7 Series), en het complex biedt werk aan meer dan 450 werknemers.
De BMW Group pakt de zaken serieus aan in het Midden-Oosten. De grootste Rolls-Royce dealer staat er ook al. Met 900 vierkante meter is deze wel een factortje 40 kleiner dan zijn Bimmer-equivalent, maar de omloopsnelheid van een Roller is dan ook een stukje kleiner.
En dan met de nieuwe BMW gezellig met het gezin naar Ferrari World? Helemaal niet zo’n verkeerde plek, dat Abu Dhabi.
Bron: Autoblog MSN