Benzinetank deel 2.

Ik zit met een opgelapte benzinetank, die onderhanden is genomen door een Duitser die op school slechte cijfers had voor knutselen. Op zijn eigen gebied zal het vast wel een vakman zijn, maar het geeft toch meer de indruk dat een pottenbakker een borstvergroting heeft uitgevoerd. Wat flexibel en kneedbaar zou moeten zijn is een dikke, keiharde laag geworden die makkelijk breekt.

Om nu direct een tank te gaan vervangen ging me op dat moment iets te ver, dus ondergetekende knutselaar heeft toen besloten het nog eens dunnetjes over te doen. Al met al heeft mijn knutselwerk bijna 2 jaar lang stand gehouden. Met hartelijke dank aan Bostik botenkit.

Maar zomer 2011 kwam het incontinentie probleem weer terug, en niet alleen van onderen. De benzine kwam echt uit alle mogelijke openingen, ook uit de bovenkant van de tank lekte het aan de bestuurderskant. Probleem was dat er niet zulke grote Depend-slips in de handel zijn. De onderkant zou Depend nog wel kunnen opvangen, maar om nu een oversized slip over zijn hoofd te trekken ging me toch iets te ver.
Ook mijn operatie gereedschap was niet gemaakt om op zulke onmogelijke plaatsen te komen. Toen werd het echt tijd voor een nieuwe tank.

Ik had al een tijdje een bijna nieuwe 2e hands liggen, overgenomen van een forumlid. Alleen was het een 95 liter tank, en onder mijn 7 zat er een 85 liter. Even nagevraagd op het forum en dat scheen géén probleem te zijn, “past gewoon” werd er gezegd. Toch voor de zekerheid de ETK maar eens omgespit en zien wat ik nog meer nodig had….

Dan kom je al snel tot de conclusie dat je nieuwe ophangbeugels nodig hebt, ok, doe die maar bestellen. Heeej, ook nieuwe rubber pads om op de beugels te plakken, doe er ook nog maar een paar nieuwe benzineleidingen bij …. Waar loopt dat naartoe? Naar de expansietank? Ok, als ik toch bezig ben dan maar in één keer goed! In mijn enthousiasme had ik ook leidingen besteld voor een 7 zonder katalysators, die schijnen ergens in Australië rond te rijden, of Zuid Afrika. Wist ik veel…..

Enfin, ik krijg van de dealer een doos met de bestelde onderdelen mee, een heleboel speelgoed en dat voor slechts € 98,17. Tijd om te beginnen aan het project “tank”, toch nog maar even het BMW-TIS checken waar je moet beginnen. Dat geeft niet veel informatie, dus het forum nog maar eens geraadpleegd. Blijkt dat het op het forum veel meer informatie staat als het hele “Technische Informationen Systeem”, kortweg TIS…. Daar heb ik dan 20 Engelse ponden voor betaald om te downloaden!

Eerst de 7 maar eens op de “opritjes” zien te krijgen met de achterwielen. Maar hoe ik ook pas en meet, het is onmogelijk de 7 erop te rijden! Die dingen zijn te hoog, ja.. of de 7 is te laag natuurlijk. Ik heb het alweer gehad en ga uit de brandende zon, die dag was het ook nog eens 42 graden in de schaduw, lekker koel binnen zitten.

Jozef, Maria en nog wat andere heiligen heb ik aangeroepen, uiteindelijk zag ik het licht. Ik ben spontaan bekeerd tot het geloof van de Heiligheid der alternatieve oplossingen. Ik heb een trekhaak, ik heb ook een motorentakel die 2 ton kan hebben. Dus de afneembare trekkloot op zijn plaats gezet, de motorentakel uit de schuur getrokken, beugels tussen de losbreekbeveiliging geschroefd en langzaam aan gaan takelen… Biddend tot de Heiligheid van succes dat die kluns van Murphy het niet in zijn hoofd haalt om ook maar te komen kíjken!

Zal de trekhaak het houden? Ik mag er tenslotte 2200 kilo mee trekken, dus ik heb goede hoop dat die waarde in alle richtingen geldt. Of dat ook echt zo is…. Ik vertel het volgende week….

Wordt vervolgd.
Nico.